Alla inlägg under mars 2015

Av vonbargen - 27 mars 2015 09:21

....förälddraledig!

På måndag går jag till jobbet. Nytt jobb dessutom så det är lite blandade känslor. Ska bli både kul och spännande men samtidigt kommer jag längta ihjäl mig efter busungen.
Men nu är det D:s tur att vara hemma några månader.

I onsdags fyllde Didrik 9 år! Han börjar bli stor nu.. Snart har han vuxit om mig ;-p

Douglas har varit sjuk hela veckan, öroninflammation. Men imorgon är sista dagen på penicillinkuren så han börjar bli bra. Bara lite snuvig förtillfället.

Nu måste jag städa (bäst att passa på när lillen sover), baka och pynta. Vi ska ha släktkalas för 9 åringen imorgon så lite fint får man ju fixa.

Återkommer nog inte förrän på måndag.
Trevlig helg!

Lägger in lite bilder från veckan!

Av vonbargen - 20 mars 2015 10:39

Idag är det rocka sockorna och hela FB svämmar över med bilder på olika strumpor! Toppen tycker jag som själv bär olika sockor.

Men idag är också en dag då man kan bära vitt för att stödja de som saknar och har förlorat sitt barn. Jag har alltså både vitt och olika strumpor på mig.

#bärvitt20mars
#barnuppropet
#rockasockorna

Av vonbargen - 17 mars 2015 19:23

Idag är det 8 månader sedan Douglas föddes. Nu hasar han runt och tar sig fram på golvet. Han står på alla fyra och gungar fram o bak. Men än har han inte börjat krypa. Han pratar och säger mest "papa".
Nu misstänker jag att tänderna är på g. Han har varit lite grinig (som han annars inte är) de senaste dagarna och svår att underhålla. Tycker det ser ut som att det kommer upp tänder i munnen nu så det är säkert därför det är lite extra grin nu (hoppas jag).

Köket är nästan klart också! Det saknas bara en fläkt, glaspanel, en lucka, fler eluttag och fungerande spotlights! Men snart hoppas vi att det är installerat och klart.

Idag har D & H varit hemma från skolan. Jag hade hoppats på att de kunde gå imorgon men D hostar en hel del och H är väldigt snuvig så de får vara hemma med mig och lillebror imorgon också :)

Ovido - Quiz & Flashcards