Alla inlägg under januari 2014

Av vonbargen - 29 januari 2014 18:25

Grattis på 6 månadersdagen fina kille.

Mamma saknar och älskar dig!

Av vonbargen - 25 januari 2014 21:30

Idag köpte jag en lykta och ljus och satte ut på trappan. Ljuset brinner för alla änglar därute och självklart för vår älskade ängel Edvin.

Av vonbargen - 21 januari 2014 17:50



"Det enda som finns kvar är minnen

De flesta är underbara

Men en del smärtar

Minnena kommer aldrig lämna mig

Men de kommer smärta mindre med tiden"



Det nya året har börjat bra. Jag är inte längre lika sjunken i sorg. Jag kan glädjas och vara lycklig vissa stunder. 

Idag när jag tänker på Edvin så känner jag glädje. Jag glädjs åt att vi fick lära känna honom i 10 dagar.

Trots att det bara var 10 dagar så hann vi uppleva en hel del. Han var vårt barn, han fanns och vi matade honom, klädde på och skötte honom och bytte hans blöja. Vi pratade med honom, kramade honom och tröstade honom när han var ledsen. Vi hann uppleva det som andra spädbarnsföräldrar gör, dock för en väldigt kort tid. Men ändå är jag så glad att han orkade kämpa och ge oss den glädjen i hela 10 dagar.


Jag har fortsatt att gå hos kuratorn och det känns väldigt bra att gå dit och prata. Det är mest en envägskommunikation. Hon frågar och jag svarar. Hon vet nästan allt om mig och min familj. Jag vet bara hennes namn. Men det är skönt att det kan vara så utan att jag skall få dåligt samvete. Det är ju faktiskt hennes jobb.


 

Min fina fina ängel   



    

Av vonbargen - 9 januari 2014 07:50

Så är det åter igen den nionde. Det har gått fem månader av sorg, ilska och förtvivlan. Fem månader av frågan varför livet skall behöva vara så orättvist. Vad har jag gjort för att förtjäna denna sorg?

För några dagar sedan kände jag lycka. Den känslan kommer till mig ibland. Jag vill självklart vara lycklig, och det finns mycket att vara lycklig över i mitt liv. Men ändå tänkte jag att det var fel av mig att känna lycka.
Jag vet att det är fel att tänka så, men på något sett kändes det som att om jag är lycklig så måste jag ha glömt Edvin och den sorgen som han lämnat efter sig. Jag struntar egentligen i vad ni tycker för i mitt hjärta finns Edvin alltid med oavsett om jag är ledsen eller lycklig. Så han kan aldrig bli bortglömd. Jag bär med mig honom och barnen jämt.

Jag har bestämt att 2014 skall bli ett bra år. Därför skall jag inte skaka av mig känslan av att vara lycklig ibland.
Det händer mycket roliga saker iår så jag hoppas kunna få många lyckliga stunder.


Ovido - Quiz & Flashcards