Alla inlägg under juni 2014

Av vonbargen - 29 juni 2014 20:12

...blev jag trebarmsmamma då lille Edvin äntligen kom till oss. Att han skulle lämna oss 10 dagar senare var inget vi kunde föreställa oss.

Vi visste att hans första veckor skulle tillbringas på sjukhuset eftersom han föddes med vattenskalle men det skulle ju gå bra sa alla (och även läkarna).

Nu vet vi annorlunda.
Om 18 dagar blir Edvin storebror. Vi har köpt både vagn och babyskydd och en del kläder men inget annat är förberett. När skall vi våga skruva ihop sängen? När skall vi våga tvätta upp alla kläder och ta fram alla bebissakerna? Det är 18 dagar kvar... men såhär dålig framförhållning har vi aldrig haft. Jag vill ju att lillebror skall känna sig välkommen till oss. För vi längtar SÅÅÅ efter honom. Men jag vill inte behöva packa ner kläderna igen eller bära upp sängen (som aldrig blev använd) på vinden även denna gången. Jag måste våga lita på att lillebror är frisk. Men det är fortfarande jättesvårt att föreställa sig att vi faktiskt ska få med oss lillebror hem. 18 dagar kvar av oro och ångest....

Av vonbargen - 21 juni 2014 21:41


Jag vet inte om jag plågar mig själv men jag älskar denna låten. Men samtidigt så blir jag så ledsen när jag hör den, det var den första låten jag/vi lyssnade på när vi fått beskedet att Edvins liv inte går att rädda. Denna låten är så förknippad med honom och jag gråter varje gång jag hör den. Tänk om bara min kärlek hade räckt....


Jag får fortfarande ångestattacker där jag glömmer av att andas ibland. Livet är fortfarande förjävligt vissa perioder och smärtan i mitt bröst finns fortfarande kvar. 

Jag är livrädd att lillebror inte får komma hem han också. Tom barnen frågar om det är säkert att han kommer hem...det gör så ont i mig att de skall behöva ha de tankarna. Jag önskar så att jag kunde lova dem att allt blir bra, men när jag inte ens själv har de tankarna är det svårt. Jag vet att oddsen är "på vår sida". Men vad gör det? Ni som inte har varit med om det jag varit kommer aldrig förstå mig och mina tankar. Ni kanske tycker jag borde tänka posetivt och vara glad hela tiden?  Men det funkar inte så. Inte i min hjärna iallafall. 


Jag läste en sådan fin dikt igår som jag vill dela med er. 


I lövad skrinda så fylld utav skratt 
små pojkar i sjömanskravatt 
På mjuka små fötter runt midsommarstång 
små rosa flickor med hatt och ballong 
Och där mitt ibland oss i den ljuvaste tid 
en tomhet, en saknad, en stilla frid 
I lövad skrinda med bus och kiv 
En tom liten plats. Där saknas ett liv.

 

Två ben som inte fick dansa en gång
En saknad groda kring midsommarstång
En blick som ingen fick möta idag
En änglavinge på lätta små slag 
över blomsterfylld äng i ditt sommarland 
men här på jorden, här fattas din hand
På sommarprydd grav i solens sken
en flyktig kyss på en skrovlig sten


En krans utan hjässa, en ros i en vas
Så väl dolda tårar i skuggiga glas 
Och en röst som viskar i mitt hjärta idag 
"Mamma förstå, att i dem finns jag 
I barnens glittrande blick ser du mig 
Jag finns här för alltid precis intill dig
I barnens klingande skratt där hörs jag 
Däri vart hjärta, i vart andetag,
Älskade mor, där finns jag..."


Så saknad och så älskad.
Ett osynligt barn...

 
 
Jag saknar honom så otroligt mycket. Min fina prins.   
Han skulle också funnits med igår, firat midsommar med oss och tagit upp en plats kring bordet. 
varför, varför, varför? Jävla liv! 
 
 



Av vonbargen - 18 juni 2014 11:38

Igår var det 30 dagar kvar alltså är det "bara" 29 dagar kvar till lillebror kommer idag. Men nu är det tugnt och jobbigt. Foglossningen tar knäcken på mig och värmen ska vi inte tala om!

Dessa 29 dagar hoppas jag går fort. D jobbar nästa vecka också sen är han ledig. Ska bli så skönt att vara lediga ihop. Nu har vi inget inbokat heller (ovanligt i vår familj) utan nu skall vi bara vänta in lillebror.

Såhär ser jag ut idag. Känner mig bara tjock och svullen :(
Är faktiskt ganska trött på denna (elefant)graviditet! För nu har jag snart vart gravid i 18 månader i streck känns det som.







Ovido - Quiz & Flashcards