Alla inlägg under december 2013

Av vonbargen - 27 december 2013 06:28

Nu byter vi detta regn mot lite sol i en vecka. Känns som vi är värda en solsemester till i år.

Under tiden vi är borta så hinner Edvin fylla 5 månader, ett nytt år komma och jag bli 30!
Så det blir en händelserik vecka.

Gott nytt år alla nära och kära!
Vi hörs igen 2014!

Av vonbargen - 24 december 2013 07:47

God Jul min underbara ängel!
Att du inte finns hos oss idag är så himla fel. Livet blev så fel. Du borde firat din första jul. Nu hoppas jag ni firar uppe i himlen istället. Du är verkligen saknad här på jorden. <3

Av vonbargen - 16 december 2013 19:54

Du finns alltid i mina tankar.
Du är älskad och saknad.

Av vonbargen - 9 december 2013 17:04

Så var det åter den nionde. Nu är det fyra månader sedan Edvin blev en ängel. Han är så saknad och älskad lilla älsklingen <3

Jag är fortfarande inte "okej" men jobbar numera fulltid och det verkar funka bra.

Jag har ett kuratorbesök inbokat denna veckan också. Det är säkert minst två månader jag var där sist men det var min chef som "tvingade" / önskade att jag tog kontakt med kuratorn och det är jag tacksam för. Skall bli skönt att få prata om alla känslor som snurrar i mitt huvud just nu.

Av vonbargen - 4 december 2013 20:44

Tiden går, nu är det 20 dagar kvar till julafton och 23 dagar tills vårt plan lyfter. Skall bli så skönt att få komma bort lite.

Vilket j-vla år rent ut sagt. Det skulle varit ett av de lyckligaste i våra liv men blev raka motsatsen. Nästa år kan och måste bara bli bättre.

Året börjar med att jag fyller 30. Alltså, jag hade tänkt ha kul o ställa till med en hejdundrande fest på min 30 års dag. Men inte nu längre. Jag är inte på festhumör. Jag har verkligen fått kämpa med att följa med familjen på fest eller fikor hos vänner och familj. Egentligen vill jag inte, men jag har följt med för D skull. Hade jag fått bestämma skulle jag helst inte träffat någon från släkten.

Julen är snart här och jag känner inte alls för att fira nån j-vla jul! Men det måste jag ju. Barnen skall inte behöva bli drabbade bara för att jag inte har lust. Jag har inte lust att laga mat, städa eller pynta. Jag orkar inte!!! Bläää! Kan jag inte bara få ligga i sängen och dra täcket över huvudet tills jag mår bättre och vill hitta på saker?

Det har varit svårt för D att förstå att jag inte vill ha någon fest. För mig är det klockrent, jag vill inte! Han är nog lite ledsen för det men jag struntar faktiskt i det. Bara för att det är tradition och att ALLA andra har haft en fest så betyder det inte att jag ställer upp och bjuder till. Jag är helt enkelt inte på det humöret. Jag är mest arg!!!


I fredags den 29 november skulle Edvin blivit 4 månader. Istället för att fira honom eller åka till minneslunden var jag tvungen att gå på fest. Kompisar, gravida, familj och barn! Kalla mig egoistisk eller vad vet jag men jag tål inte att umgås med den familjen för tillfället. Jag vill inte se en tjock bebismage, jag vill inte höra om gravkomplikationer, jag bara vill inte!!! Livet e så j-vla orättvist och just nu gör det bara så ont att träffa vissa människor. Då vill jag hellre undvika dem. Andra ska såklart få vara lyckliga men deras lycka påminner så fruktansvärt mycket om min egen olycka. Så jag vill inte!!!!

Detta blev ett långt och ärligt inlägg. Nu vet ni hur jag känner (om ni inte redan visste det). Jag tänker inte skämmas eller ha dåligt samvete över detta inlägg. Jag behövde få det ur mig.

Jag vill inte!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards