Alla inlägg under november 2014

Av vonbargen - 30 november 2014 08:49

Nu går vi mot julen i rasande fart och jag älskar det. I år ser jag jättemycket fram emot denna högtid. Douglas första jul!
Vi advent och julpyntade redan förra helgen och nu har de flesta på gatan satt upp sitt pynt. Det är så mysigt!

I eftermiddag ska vi till päronen. Det har blivit en tradition med adventsfika :-)

Igår var den 29:e alltså Edvins dag. Om han hade levt så skulle han blivit hela 1 år och 4 mån. Jag tror att han skulle ha sprungit runt här hemma, rivit i köksskåpen och lådorna och busat massor. Men så blir det ju inte. :-(

Nästa jul kommer Douglas göra allt det som Edvin inte kan. Jag är så otroligt glad över vår lilla Douglas. Han kom verkligen med ljuset. Fina killen.

Jag har börjat ge Douglas katrinplommonpure och lite gröt. Det älskar han, när det är slut i skålen kommer alltid ett illtjut om mer. Men än så får han bara testa liiitegrann.

Tungan åker ut mer o mer nuförtiden. Har lyckats fånga den på bild några gånger :-)

Av vonbargen - 21 november 2014 12:14

Här kommer en uppdatering om livet och vardagen i vår familj. Förtillfället är det förkylt för mig och Douglas. De övriga verkar äntligen ha blivit friska (tar i trä). I måndags den 17:e så blev Douglas hela 4 månader och idag var vi på BVC besök. Lilla godingen väger nu 7710gr. Han har alltså gått upp precis 3kg sedan han föddes :-)


Igår så vände han sig från rygg till mage. Jag har sett att han varit påväg flera gånger tidigare men igår kom han äntligen runt. Nu försöker han vända sig överallt...


I måndags så började Historieätarna. Jag och Daniel älskar det programmet och satt såklart bänkade. Helt plötsligt kommer en scen när de bär en barnkista på en kyrkogård. Det tog i hjärtat. Jag kom såklart genast att tänka på vår Edvin som vi la ner i en kista. Vi satte på locket och skruvade fast skruvarna. Hur kunde vi vara så grymma? Usch, hur kunde världen vara så grym mot oss så att vi behövde utsättas för den dagen då vi bäddade ner vår son i en kista?!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards