Alla inlägg under augusti 2014

Av vonbargen - 28 augusti 2014 20:20

För ett år sedan satt vi i kapellet och såg din kista framför oss. Det var sista gången vi var i samma rum.

Vi grät och grät och den dagen var så tung och jobbig. Samtidigt var det en fin sista stund med dig, det var en fin begravning. Vi fick låna en ängel   <3


Saknar dig Edvin    

Av vonbargen - 17 augusti 2014 15:47

Idag har lillebror Douglas varit hos oss en hel månad! Tänk vad tiden går fort.

Hans favoritsysslor är att äta och sova. Det är en väldigt lugn och snäll pojk som även sover ok på natten.

Lite bilder på honom...

Av vonbargen - 8 augusti 2014 22:46

 

För ett år sedan levde du vid den här tiden, du andades och ditt hjärta slog. Men vi visste att det snart skulle ta slut. Både jag och pappa låg brevid dig i en smal sjukhussäng och kramade dina händer. Några timmar senare tog du ditt sista andetag, fredagen den 9 augusti 01:40, 2013 slutade ditt liv på jorden föralltid.


Nu har du varit en ängel ett helt år. Det är verkligen svårt att ta in. Vad har jag gjort under detta år egentligen?

De första tre månaderna var jag helt sjukskriven och de månaderna grät jag nog varje dag. Min sorg och saknad efter dig var så tung och stor. När jag sedan fick veta att jag var gravid med ditt syskon blev jag smått hysterisk. Å ena sidan var ju det allt jag drömt om sedan du gått bort. Jag ville inget hellre än att ha en levande bebis här hemma. Men samtidigt kom den där oron, tänk om även denna bebis skulle tas ifrån mig? Verkligen blanande känslor...graviditeten var på det viset den jobbigaste psykiskt. I april gick jag ner mig totalt och blev sjukskriven igen en kortare period. Det har varit ett omtumlande år minst sagt.


Nu har lillebror kommit och han ger mig så mycket styrka och kärlek. Jag är så otroligt tacksam för att han finns. Men jag är även hela tiden rädd att han eller de äldre barnen på något vis skall tas ifrån mig. När skall denna oron försvinna egentligen? Det lär den nog aldrig göra tyvärr...sedan Edvin gick bort har jag blivit rädd för väldigt mycket men framförallt att de jag älskar skall tas ifrån mig. För nu vet jag att det så lätt kan hända. Det finns inget som heter "det händer inte mig" för det är precis vad det gjorde.


Inatt brinner ljuset på trappan för dig fina pojk. Du är saknad och älskad!    

Ovido - Quiz & Flashcards