Alla inlägg under juli 2014

Av vonbargen - 29 juli 2014 17:43

Idag fyller du 1 år vår fina prins. Grattis Edvin! Hela familjen var ute hos dig idag och tände ljus och lämnade en blomma med ballonger i. Vi saknar dig, tänk att det redan gått ett helt år sen du föddes. Det är svårt att ta in. Men när jag ser på lillebror så förstår jag att det ändå gått en tid sedan du kom och lämnade oss. För mig kommer du alltid att räknas och jag kommer föralltid bära med mig dig i mitt hjärta. 


Att lillebror finns hos oss nu är så underbart. Idag är han 12 dagar. Men han kommer aldrig kunna ersätta vår Edvin, och det har aldrig varit vår avsikt. Men lillebror får oss att le och jag är så otroligt tacksam över att han finns. Men samtidigt får jag ibland dåligt samvete, för om Edvin inte lämnat oss skulle aldrig Douglas funnits. Det blir så svart och vitt. För nu skulle jag inte kunna tänka mig ett liv utan Douglas, betyder det då att jag inte önskar Edvin i livet? För det är klart att jag skulle gjort allt för att få tillbaka honom också. 


 


Världens bästa Jennie skickade så fina blommor till oss idag, jag blev så glad och rörd. Tack vännen    


 

Av vonbargen - 16 juli 2014 18:56

Hjälp! Imorgon skall lillebror komma. Känns såklart nervöst. Imorgon blir vi alltså 4 barnsföräldrar.

Tror inte det blir så mycket sömn inatt...jag har iofs övat på vaknätter i flera månader nu....Sover ju som en kratta.

Vi hörs imorgon om jag orkar.


Av vonbargen - 2 juli 2014 16:13

Nu ligger jag ner och vilar ett tag. Har precis avslutat bullbaket för denna veckan (ja, vi får nog göra en sats till nästa vecka).

Igår var vi till stan och shoppade, åt lunch och tog sen en tur med Paddan. Det blev extra spännande när alla skulle ner på golvet (pust!) för att inte slå huvudet i bron "osthyveln".

När vi kom hem så gick barnen på blåbärsjakt och fick ihop litegrann. Då kokade vi sylt på blåbär och smultron som de oxå plockat. Specialsylt döpte de den till. Väldigt söt och smarrig :)

15 dagar kvar nu och imorgon tar vi ner bebissakerna från vinden.

Bjuder på lite bilder från veckan!

Ovido - Quiz & Flashcards